Melden van CV-problemen

B.V. Huizenmij heeft een onderhoudscontract voor uw cv afgesloten bij de firma Warmte Groep. Voordat u de firma contact, check dan eerst of u de storing zelf kan verhelpen.

Om zo snel mogelijk de storing te verhelpen, raden wij u aan om eerst zelf het volgende te controleren. Mogelijk kunt u daarmee zelf de storing aan uw cv-ketel al verhelpen!

Krijgt uw ketel gas?
Het kan zijn dat er in de meterkast is gewerkt en de gaskraan daarbij is afgesloten. Draai de gaskraan weer open en kijk of uw ketel aanslaat. Wordt er buiten op straat aan de gasleiding gewerkt, dan krijgt uw ketel mogelijk daardoor geen gas. Wacht dan totdat de werkzaamheden voorbij zijn en controleer of uw ketel het daarna weer doet.

Krijgt uw ketel stroom?
Controleer of de stekker van de installatie goed in het stopcontact zit. Check ook de stoppen in uw meterkast en of de aardlekschakelaar wel goed staat.

Heeft uw ketel een resetknop?
Zo ja, probeer de installatie dan eens te resetten en kijk of die daarna weer aanslaat.

Staat de thermostaat in de kamer hoog genoeg?
Zet deze eens zo hoog mogelijk en controleer of de ketel daardoor aanslaat.

Heeft de cv-installatie voldoende druk?
De druk van de cv-installatie moet tussen de 1,5 en 2,0 bar zijn. Is dit lager? Vul dan het systeem bij tot een maximum druk van 2,0 bar.

Staan de radiatoren open?
Controleer of de kranen van de radiatoren wel open zijn gedraaid.

Hoort u borrelende geluiden in de installatie?
Dan zit er waarschijnlijk lucht in de installatie. Het systeem moet dan ontlucht worden en eventueel bijgevuld tot 2,0 bar.

Heeft u alleen storing bij het gebruik van warm water?
Dit kan dan veroorzaakt worden door teveel kalk in de kraan of de douchekop. Verwijder dat eerst en kijk of u dan wel warm water heeft.

Heeft u een druppelende kraan?
Een druppelende warmwaterkraan kan ervoor zorgen dat de verwarming niet meer werkt. Zorg dus eerst dat die kraan niet meer druppelt.

Mocht dit allemaal niet helpen dan kunt u rechtstreekst contact opnemen met de firma Warmte Groep. Op werkdagen tussen 8:30-17:00 uur kunt u uw storing melden op 085 4016209.

Heeft u buiten de reguliere kantoortijden een spoedeisende storing aan uw verwarming, meld dan eenvoudig uw melding online. Dit kunt u doen op: www.warmtegroep.nl op de onderhoudskaart/sticker van uw ketel staat uw klantnummer, deze heeft u nodig bij het invoeren van uw melding.

Spoedeisende storingen kunt u dan online melden tot 21:00 uur, en op zaterdag, zon- en feestdagen tussen 8:30 en 21:00 uur.